Den vita julgranen


När jag öppnade facebook tidigare idag såg jag en tävling hos Tvspelsweb med tema julafton. Jag tänkte direkt på synen jag mötte när jag kom hem till mina föräldrar igår. Mamma visade stolt upp julgranen som var vit. Jojjomensan, det var en vit plastgran. Nu kan man tro att jag och min bror skulle drabbas av smärre chock men icke – Mamma har nämligen önskat att få ha vit plastgran i 30 år. Jag minns 15 av dessa år som hon pratat om detta. Pappa har haft oss barn som invändning och det har alltid varit grön gran – Riktig gran. Nu är det plastgran och vit. Vet ni vad? Jag tyckte att det var helt okej och det slog mig att detta med julaftonstraditioner är väldigt olika från familj till familj. Vissa äter innan Kalle, andra spelar in Kalle (bara Kalle är en konstig tradition egentligen) och andra har vita plastgranar 😉

Om jag vinner vill jag gärna vinna en lite trådlös fjärrutlösare till min kamera:
http://www.tvspelsweb.se/irfjarr-canon-rme6-p-2804.html

0 Responses to “Den vita julgranen”



  1. Kommentera

Kommentera

