13 feb.


Jag vet att klockan är över midnatt och således ny dag i almanackan men eftersom jag inte gått och lagt mig ännu så är det den 13:e februari fortfarande. Ett år sedan mormor lämnade in.  Jag försökte gå på teater den dagen och man kan väl säga att jag misslyckades enormt med den punkten. Jag misslyckades på så vis att biljetten brann inne på ATGombudet och jag insåg att det inte var någon idé att gå upp till teatern. På teatern väntade de på mig…

Om jag lärde mig nåt? Hjärnan fungerar inte lika bra när den är upptagen med att ta in annat. Kan jag förhindra sådana missöden idag? Absolut inte. Jag har under den senaste tiden tagit bussen åt fel håll, suttit och kollat busslistan och insett att jag borde vara framme samma stund som jag kollar turlistan (tack pappa!) samt en massa andra korkade saker – för hjärnan har varit upptagen med annat. Ibland blir det fail och jag såg sambandet mellan de olika failtillfällena när jag reflekterade över mormors dödsdag.

Dödsdag låter så hårt när det egentligen/antagligen var en återförening med morfar. Jag försöker komma ihåg det när jag saknar mormor ♥

 

Kommentera

